Praktisk bruk av Altinn
Altinn har arbeidsflyt og støtte for utforming av stegvise dialoger. Den gir mulighet for kombinasjon av nasjonale og lokale data/systemer og den benytter standardiserte integrasjonsteknologier og autentisering.
Altinn er et godt eksempel på vellykket digitalisering i offentlig sektor. Det er mange fordeler med å bruke Altinn. Blant annet er det en nasjonal felleskomponent som gir god støtte for bruk av offentlige data (folkeregister, matrikkel, enhetsregister m.m.).
I dette kurset vil du lære den beste praktiske bruken av verktøyet Altinn.
I løpet av to timer skal vi gå igjennom følgende
- Innboks
- Tildeling av roller/ rettigheter
- Aktivitetslogg
- E-postvarsling til ulike brukere
- I tillegg til dette, vil du få tips og triks til den daglige bruken av Altinn.
I 2025 vil Altinn få nye oppdateringer og disse har allerede begynt å rullet ut. Vår dyktige kursholder kan fortelle mer om dette også.
Kurset foregår i små grupper a to timer med eksklusiv tilgang til foredragsholder.
Du velger dato og tid i påmeldingsskjema.
Dersom det ikke er ledig plass på den datoen og tidspunktet du ønsker, får du beskjed om dette i påmeldingsskjemaet.
Målgruppe
Brukere av Altinn
NB! Vennligst merk at dette kurset er kun for den enkelte deltakeren som har meldt seg på. Alle deltakere må registrere seg, uavhengig av om du deltar individuelt eller i gruppe.
Program
- Innboks
- Tildeling av roller/ rettigheter
- Aktivitetslogg
- E-postvarsling til ulike brukere
Kurs tidspunkt
Tirsdager og onsdager i mars 2025. Du veger tidspunkt i påmeldingskjemaet.
- 4. mars klokken 09:00-11:00
- 4. mars klokken 12:00-14:00
- 5. mars klokken 09:00-11:00
- 5. mars klokken 12:00-14:00
- 11. marsklokken 09:00-11:00
- 11. mars klokken 12:00-14:00
- 12. mars klokken 09:00-11:00
- 12. mars klokken 12:00-14:00
- 18. mars klokken 09:00-11:00
- 18. mars klokken 12:00-14:00
- 19 marsk lokken 09:00-11:00
- 19. mars klokken 12:00-14:00
- 25. mars klokken 09:00-11:00
- 25. mars klokken 12:00-14:00
- 26. mars klokken 09:00-11:00
- 26. mars klokken 12:00-14:00
Dersom det ikke er ledig plass på den datoen og tidspunktet du ønsker, får du beskjed om dette i påmeldingsskjemaet.
Elaine Svartis
Elaine Svartis jobber i Digitaliseringsdirektoratet som rådgiver i "Brukeropplevelser og datadeling" (BOD).
Informasjon om digitale kurs:
- Kurset vil bli gjennomført på Teams eller Zoom.
- Du vil motta nærmere beskjed og link etter hvert som kursdagen nærmer seg.
Har du spørsmål eller trenger support?
- E-post: info@ksagenda.no
- Telefon: 24 13 28 00
Dette er et fysisk kurs. Det som er inkludert i prisen er deltakeravgift og lunsj. Det er ikke inkludert kostnader til middag, reise, overnatting og andre personlige utgifter.
Har du spørsmål eller trenger support?
- E-post: info@ksagenda.no
- Telefon: 24 13 28 00
Dersom du har behov for hotell i forbindelse med kurset har vi følgende hotellavtale du kan benytte deg av KS Agenda sin hotellavtale. Trykk på linken for å se kapasitet og tilgjengelighet.
NB! Rommet gjøres opp direkte av deltaker på hotellet
Påmeldingen er bindende.
Ved avbestillinger/endringer:
- Inntil 3 uker før kurs-/konferansestart krediteres beløpet i sin helhet
- Mindre enn 3 uker før kurs-/konferansestart gis ingen refusjon av deltakeravgiften og måltider
Avbestilling gjøres skriftlig til info@ksagenda.no.
Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at kurset skal gå.
1 uke før kurset vil du motta detaljer om oppmøte. Dersom du ikke mottar denne informasjonen ber vi deg om å ta kontakt med oss per telefon eller e-post.
Kursregistrering gjelder kun for deltageren som er meldt på.
Det tas forbehold om programendringer.
OU-fondet er kommunesektorens opplærings- og utviklingsmidler som skal brukes til «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling», hvor målgruppen er ledere.
Kommuner, fylkeskommuner og bedrifter som er en del av denne ordningen vil kunne få refundert deltakeravgiften på kurs og seminarer som tilfredsstiller definisjonen «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling».
Det gjøres oppmerksom på at OU-midlene KUN dekker deltakeravgiften. Eventuelle kostnader knyttet til reise og opphold må dekkes av den enkelte deltaker selv.
Dette kurset er omfattet av ordningen om forhåndsgodkjente kurs hvor det ikke skal søkes om støtte fra OU-midlene. Det skal bare sendes inn refusjonskrav når man har mottatt faktura for kursavgiften. Vi refunderer ikke registreringsbekreftelser.
Skjema for refusjon finner man på https://www.ks.no/ou-refusjon. Faktura for kurset må være vedlagt i refusjonskravet. Bekreftelse på påmelding refunderes ikke. Vær obs på at MVA ikke er refusjonsberettiget.
Viktig! Er det flere deltagere fra en kommune/fylkeskommune/virksomhet på et kurs, skal det sendes inn ett samlet refusjonskrav for alle deltakerne
For at du skal få dekket forhåndsgodkjente OU-midler, kan kun 50% av kursplassene fylles opp med deltakere fra samme kommune. Den gjeldende kommunen kan gjerne få flere kursplasser, men må da betale full pris for de ekstra plassene som er over denne grensen.
Oslo kommune og privatpersoner kan IKKE søke om støtte fra dette fondet.
Du kan også lese mer om OU-midler her.